درباره ما


برگزاری کارگاه تربیت فرزند توسط ماهنامه کودک

محمدباقر آدوسی در مورد شیوه اجرای این طرح گفت: شیوه‌نامه‌ای در شورای فرهنگی استان‌ها مطرح و راهکارهای اجرایی آن شناسایی و سپس طرح به استانداران کشور ارایه شده و تدابیر لازم برای تحقق کارگروه در استان‌ها اتخاذ خواهد شد. وی اضافه کرد: با شکل‌گیری این کارگروه‌ها در بستر زمان، نقش کودکان و نوجوانان در برنامه‌‌های استانی و کشوری افزایش پیدا می کند و علاوه بر حمایت شایسته از دستگاه‌های مجری، زمینه‌های تدوین برنامه‌های توسعه‌ای را در ابعاد کشوری فراهم می‌کند. آدوسی همچنین هدف از تشکیل کارگروه کودک و نوجوان را تبیین خط مشی جایگاه کودک و نوجوان در ساختار اجتماعی و فرهنگی و لزوم توجه به آن در استان‌های سراسر کشور عنوان کرد.ا همکاری مهدپرتال

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با اشاره به اینکه این کارگروه‌ها به شکل یک نهاد رسمی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند و به عنوان مرجع تصمیم‌گیری و نظارتی دارای اختیارهای زیادی هستند، گفت: برخی از وظایف این گروه، واجد جنبه‌های سیاست‌گذاری، هماهنگی و تخصیص اعتبار است.

آدوسی برخی دیگر از وظایف این کارگروه‌ها را جنبه نظارتی و مراقبتی دانست و اظهار داشت: مدیر کانون هر استان به عنوان دبیر این کارگروه‌ با توجه به اختیارات تفویض شده از سوی استاندار، به تصمیم‌سازی، نظارت و تحقق اهداف کارگروه می‌پردازد. وی یادآورشد: روزآمد کردن نگاه تصمیم‌سازان استانی در حوزه کودک، ایجاد ارتباط و هماهنگی بین سازمان‌های فرهنگی حوزه‌ کودکان و نوجوانان، پرهیز از موازی کاری و اتلاف منابع و امکانات و تقویت بنیه‌ فکری و اجرایی فعالان فرهنگی و هنری عرصه کودکان از اهداف ویژه این کارگروه‌ها است..

کودکان باید تابع قوانین هر محیطی باشند

«کلثوم غنی‌لو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، افزود: بسیار دیده می‌شود که زمانی که والدین کودک را به مهدکودک می‌برند نظم خوبی در آمد و شد آنها وجود ندارد. وی تصریح کرد: زمانی که والدین براساس دوست داشتن و بهانه آوردن کودک به نرفتن وی به مهدکودک بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای تسلیم می‌شوند، به کودک ظلم می‌کنند و مانع از سازش وی با محیط‌های تابع قانون می‎شوند.

این کارشناس با بیان این‌که فاصله‌ی زیاد آمد و شد کودکان به محیط آموزشی، به از میان رفتن روابط با اطرافیان منجر می‌شود، ادامه داد: رفت‌ و آمد کودک با فاصله‌های نامنظمی در محیط‌هایی چون مهدهای کودک، علاوه برگسستگی روابط فردی یادگیر‎یشان را هم با اختلال روبرو می‌کند. غنی‌لو ادامه داد: زمانی که اطلاعات کودک با دیگر دوستانش متفاوت باشد به خودکم بینی دچار می‌شود و ارتباط مناسبی با محیط و افراد حاضر ندارد و این در حالی است که کودک در وضعیتی قرار می‎‌گیرد که مربی نمی‎تواند همه توان خود را صرف او و بقیه کودکان را به حال خود رها کند..

وی با تاکید بر این‌که باید در مواجهه با کودکان مقدر بود، گفت: تزلزل والدین در رابطه با تصمیم‌گیری‌ها در قبال کودکان سبب وارد شدن آسیب به آنها می‌شود که در بسیاری از موارد قابل جبران نیست


تلفن تماس ۰۵۱-۳۸۱۱۷